Öland

Nu har jag fått tillbaka lite energi så jag tänkte berätta lite vad vi har gjort.

Dag 1: Vi kom fram till öland vid typ 12 så vi åkte till Färjestaden eftersom vi inte fick stugan förräns klockan 3. Jag hittade en kofta och ett par jeans på H&M. När vi sen hade ätit lite middag så åkte vi till stugan. Den var faktist rätt så fin, den var dubbelt så stor som dom andra stugorna eftersom den var handdikapps anpassad. Den kvällen tog det mest lugnt och gick runt på campigen och tittade hur det såg ut. Den var fin, och det fanns pool,hundbad och en fin strand. Min halvbror jag och gick upp till affären och köpte lite godis,bröd och sånt. Så vi satt mest ute och njöt på kvällen sen,haha.

Dag 2: Då åkte vi till Ölands djurpark, jag har inte varit där sen jag var liten så jag ville gärna se hur det såg ut. Usch, jag tycker synd om djuren, fast det är bra att dom kan ha det bra för dom som är utrotingshotade =(. Jag tog rätt så många kort och mest på tigrnarna, åååh asså dom är typ det finaste djuret som finns! Helt seriöst, dom är hur fina som helst och så fina färger. Jag ville bara hoppa in och klappa och kela med dom,hehe. Men senare så åkte vi till Färjestaden igen men hittade inget då. Dom hade några affärer med massa roliga grejer, man vill bara köpa allt. På kvällen sen så spelade vi lite spel och åt pizza, som jag fick typ magknip av >.< Men det gick över sen som tur väl var.

Dag 3: Idag så åkte vi då till kalmar, vi stannade först och tittade på lite husbilar och husvagnar. Det är väldigt fint i dom och dom är ju svindyra! Jag tyckte mer om husvagnarna än husbilarna för dom var finare och mer utrymme. Dom är även billigare också! Vi åkte sen in till stan, men vi hittade inget då heller. Mamma sa att vi skulle åka in i september typ så att man kan shoppa lite höstkläder. Mamma och jag åt på en resturang och jag åt snitzel med stektpotatis och sallad. Mamma åt någon torsk med potatis och sallad. Det var gott, tur vi åt det istället för MCdonalds som ´mamma pojkvän och hans son åt,hihi.

Jag tyckte det var lite tråkigt att åka hem men vi får väl åka upp nästa sommar också. Det var rätt mysigt på campingen och trevliga var dom. Det var skönt att komma bort lite nu innan skolan börjar också. Men imorgon ska jag jobba 6 timmar istället för 4 eftersom jag var ledig i 2 dagar nu. Det blir drygt men man får ta det så. Jag beställde lite ifrån H&M idag, en väska,2 tröjor och 1 kofta. Jag tänkte beställa ett par skor också men dom fanns inte förräns v.34 så jag väntar ifall jag fortfarande vill ha dom då. Snart så ska jag till Jonas och då ska vi mysa lite med film och godis =) Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0